نرم افزار حسابداری چه وظیفه ای دارد؟
نرم افزار حسابداری برای رصد مستمر و مداوم و اثربخش معاملات مالی درون یک سازمان بوده و معمولا پکیج های پنج گانه ای را دنبال می کند که عبارتند از: دفتر کل، حساب های دریافتی، حساب های قابل پرداخت (بستانکار)، حقوق و دستمزد و گزارش گیری جامع مبتنی بر نیاز های مدیریت ارشد.
در طراحی و تولید نرم افزار های حسابداری (ACCOUNTING SOFTWARE) به منظور مدیریت اثر بخش امور مالی (FINANCIAL MANGEMNET)، این پنج قابلیت که ماژول (MODULE) نامیده می شود، لحاظ می شود.
نرم افزار های حسابداری چه کاربرد هایی را پوشش می دهند؟
اگر برای نخستین بار است که قصد دارید نسبت به خرید نرم افزار حسابداری اقدام کنید، باید بدانید که اصولا نرم افزار های حسابداری بر اساس نیاز های خاصی تولید می شود و کاربرد های متنوع و متفاونی با یکدیگر دارند.
بخشی از نرم افزار های حسابداری، برای حسابداری پایه هستند. یعنی کارهای معمولی. مثلا مدیریت حساب های بانکی. بررسی ضمانت نامه های بانکی برای پروژه های مختلف. سر رسید چک هایی که به فروشندگان کالا و خدمات داده شده است. دریافت مبالغ صورت وضعیت از کارفرما های دولتی و خصوصی و مدیریت دارایی های ثابت و بررسی اسناد دریافتنی و پرداختنی. این ها در واقع هسته یک سیستم حسابداری را تشکیل می دهد که نیاز مدیریت مالی را تامین می کند.
پکیج های مختلف نرم افزار هوشمند نوین
نرم افزار حسابداری چیست هوشمند نوین با فضاهای تصویری مختلفی ارائه شده است. در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین ماژول های ذیل وجود دارد. پکیج نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای همه اصناف موجود است و بسته به مجموعه ای که از آن استفاده می کند، ماژول های مختلف نرم افزار به مشتری ارائه می شود. در بخش حسابداری، نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با در نظر گرفتن نیاز مدیران مالی و اصول حسابداری، طوری طراحی شده است که میتواند نیازهای متعدد یک سیستم حسابداری را به بهترین نحو پاسخگو باشد.
در این ماژول لیست حساب ها، ارزها، هزینه ها و درآمدها، اعتبارات اسنادی، سند حسابداری، سند افتاحیه و اختتامیه، سند حقوق و دستمزد، اسناد import، امور پیمانکاری و … جای گرفته است.
در سیستم حسابداری دوره های مالی در نظر گرفته شده که با شروع هر دوره، شرکت در سند افتتاحیه، ارزش مالی همه حساب ها را ثبت می کند که در آن بخش بدهکار و بستانکار می بایست مساوی باشد. در پایان هرسال مالی نیزهمه گردش های مالی به دارایی گزارش داده می شود.
سند حسابداری یکی از مهم ترین بخش های آیتم حسابداری در نرمافزار هوشمند نوین است. در سند حسابداری، یک حسابدار همه رویدادهای مالی را به شکل بدهکار و بستانکار ثبت می کند.
سند حقوق و دستمزد یکی دیگر از قابلیت های هوشمند نوین است که آن را در بین رقبا متمایز کرده است.
بخش VAT که گزارشات فصلی و سالانه به این بخش مربوط می شوند. هر سند خرید و فروشی که در یک مجموعه ثبت میشود باید 9 درصد ارزش افزوده در آن اعمال شود. این 9 درصد همان مالیات برا ارزش افزوده است که در همه اسناد خرید و فروش ثبت می شود.
بخش اسناد Import زمانی استفاده می شود که یک مجموعه می خواهد نرم افزار خود را تغییر دهد. اگر حسابدار بخواهد اطلاعات قبلی را در برنامه جدید ثبت کند بسیار زمانبر خواهد بود. با اسناد import میتوان از اطلاعات قبلی خروجی گرفت و وارد برنامه جدید کرد. به این ترتیب دیگر نیازی به ثبت اطلاعات به صورت مجدد نخواهد بود.
لیست اسناد نیز بخش دیگری در ماژول حسابداری است که همه اسناد حسابداری را به صورت لیست شده با جزئیات کامل میتوان در آن مشاهده کرد. در لیست اسناد می توانیم سند مورد نظر را جست و جو کنیم و یا حتی اگر نیاز به اصلاح دارد وارد سند شده و آن را تصحیح نماییم.
نرم فزار هوشمند نوین قابلیتی به نام فایل ضمیمه دارد که در آن میتوان مدارکی که به یک سند حسابداری مربوط میشود اسکن کرده و به سند حسابداری پیوست کنیم.
Akaunting یک نرم افزار حسابداری رایگان با منبع آزاد ، مبتنی بر ابر و سیستم عامل های مک ، کامپیوتر و موبایل است. این ساختمان با مدولار و سهولت در ذهن ساخته شده و برای اولین بار در سال 2017 راه اندازی شد. از آن زمان به یک سکوی متوسط تبدیل شده است که به 38 زبان و با بیش از 100،000 بارگیری و 30،000 کاربر ابری موجود است.
بررسی اجمالی
Akaunting بسته به اینکه آیا شما می خواهید از خدمات میزبانی رایگان شرکت استفاده کنید یا میزبان آن در سرور شخصی خود باشید ، نسخه های رایج خود را مبتنی بر ابر و بارگیری ارائه می دهد. این نرم افزار عملکردهای حسابداری تک ورودی کاملاً رایگان را ارائه می دهد ، اگرچه در صورت نیاز می توانید یک ماژول پولی ورودی نیز انتخاب کنید. صحبت از ماژول ها ، ایده این است که پایه نرم افزار حسابداری آنلاین و آفلاین به صورت رایگان بارگیری شود و از افزودنیهای شخص ثالث پشتیبانی می کند. برخی از این خدمات رایگان است ، در حالی که برخی دیگر - مانند 69 دلار افزودنی دوبرابر - هزینه ای دارند.
پیشنهاد دریافتنی حسابهای Akaunting به شما امکان می دهد قبض پرداخت را بپذیرید و فاکتور را صادر کنید ، اما به جای گزارش پیری ، ردیابی فاکتورهای پرداخت نشده از طریق داشبورد صورت می گیرد. آنها را می توان با توجه به تاریخ موعد یا وضعیت پرداخت طبقه بندی کرد ، یا از طریق PayPal یا Stripe با آنها ادغام و پردازش شد. ویژگی های قابل پرداخت حساب ها نیز پشتیبانی می شوند و شما می توانید قبوض را با تاریخ موعد مقرر در داشبورد قبض ها وارد کنید ، سپس آنها را به همان روشی که صورت حساب های دریافتنی حساب ها را مرتب می کنید ، مرتب کنید.
مانند سایر نرم افزارهای حسابداری رایگان برای صاحبان مشاغل کوچک ، می توانید از Akaunting برای ایجاد خلاصه درآمد ، هزینه و مالیات قابل تنظیم استفاده کنید. همچنین می توانید صورت های سود و زیان تولید کنید. همه گزارشات را می توان در چند دسته ، مانند مشتری ، فروشنده و سال طبقه بندی کرد. پشتیبانی از صورتهای جریان وجه یا گزارشهای سفارشی وجود ندارد ، اما می توانید برای ایجاد ترازنامه ، افزودنی دوبرابر را با قیمت 69 دلار در سال خریداری کنید.
نسخه رایگان این ابزارهای حسابداری دارای کاربران و فاکتورهای نامحدود است ، اما شما نمی توانید حساب های بانکی و کارت اعتباری خود را به هم وصل کنید. در عوض شما باید افزونه OFX را با قیمت 19 دلار خریداری کنید. این افزودنی به شما امکان می دهد پرونده های باز مبادله مالی را وارد کنید تا اطلاعات کارت اعتباری و حساب بانکی خود را در Akaunting قرار دهید.
استفاده از نرم افزار حسابداری ابری Akaunting در همه سیستم عامل ها امکان پذیر نیست ، اما هیچ برنامه اختصاصی برای دستگاه های تلفن همراه وجود ندارد. در عوض ، رابط به طور خودکار بر روی سکوی شما تنظیم می شود. UI بسیار خوب طراحی شده است و دارای یک داشبورد رنگارنگ است ، از این طریق می توانید به کلیه درآمد و هزینه های خود دسترسی پیدا کنید. Akaunting به جای قرار گرفتن در فروشگاه های اپلیکیشن و اپلیکیشن های Google ، فروشگاه مخصوص به خود را دارد که می توانید افزونه های رایگان را بارگیری کنید یا موارد پرداخت شده را خریداری کنید.
وقتی صحبت از پشتیبانی مشتری است ، تعداد بسیار کمی به صورت رایگان در دسترس است. می توانید با راهنمای کاربر و اسناد و مدارک مشورت کرده و یا به انجمن ها مراجعه کنید تا در آنجا کمک دریافت کنید اگر یکی از افزودنیهای برنامه را خریداری کردید ، می توانید بلیط های پشتیبانی را نیز برای کمک بگیرید. پشتیبانی تلفنی محدود به ردیف های پرداخت شده است و با پرداخت یکبار 99 دلار شروع می شود. در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک که همچنین رایگان هستند ، Akaunting فاقد این بخش است.
اینکه شما از یک نرم افزار حسابداری خوب چه توقعاتی دارید میتواند در افراد و حسابداران مختلف نسبت به عملکردهای هر شرکت متفاوت باشد اما بهترین نرم افزارهای حسابداری دارای خصوصیات و ویژگی های زیر هستند:
• انجام محاسبات در کمترین زمان ممکن
• دقت بالا
• پشتیبانی رایگان و طولانی مدت
• محاسبه مقدار سود و زیان
• هزینه مقدار خرد و فروش در یک ماه
• تعریف بدون محدودیت تمامی حساب ها، بانک ها، هزینه ها، درآمدها و اشخاص
• اعمال خالص دریافتی و پرداخت های هرروز
• نمایش بصورت فلوچارتی حسابهای بانکی، صندوق و…
• قابلیت ثبت، بازبینی و پیشبینی طلب، بدهی، خرج و دخل
• تشخیص نوع وام دریافتی، حساب بانکی دریافت کننده، مبلغ کل قسطه ها، مبلغ اقساط، تعداد قسط ها، تعیین دوره بازپرداخت و… در بخش وام و اقساط
• گزارشات متنوع از چرخش و مانده حسابها و فلوچارت های عملیات مالی هرروز، هفتگی و ماهانه در نرم افزار
• ثبت رمز برای ورود به نرم افزار برای مقابله از دسترسی غیرمجاز اشخاص دیگر
اما نکته مهم در رابطه با نرم افزار حسابداری در اینجاست که آیا واقعا یک نرم افزار حسابداری رایگان تمام این ویژگی ها را دارد؟ و از همه مهمتر آیا این نرم افزار رایگان قابل اطمینان است؟
همانطور که گفتیم ثبت اسناد مربوط به امور مالی و حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر خللی در این امور ایجاد شود ممکن است موجب ورشکستگی یک شرکت شود. پس قبل از نصب بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای کامپیوتر خود، دقت نمایید که این محصول کاملا قابل اطمینان باشد.
افکار نهایی
به طور کلی ، Akaunting ابزاری مناسب برای مدیریت حساب های آنلاین است. این ویژگی های اصلی مورد انتظار شما را از یک برنامه حسابداری ، مانند حساب های دریافتنی و قابل پرداخت و همچنین گزینه های عالی گزارش ارائه می دهد. شما همچنین یک رابط کاربری بسیار دلپذیر دریافت می کنید که به خوبی در تمام دستگاه ها و همچنین کاربران و فاکتورهای نامحدود حتی در نسخه رایگان کار می کند. سرانجام ، این برنامه با برنامه های پرداخت محبوب مانند PayPal و Stripe ادغام می شود ، و همچنین افزودنیهای زیادی را در فروشگاه اپلیکیشن مخصوص خود ارائه می دهد. با این وجود ، Akaunting بسیاری از ویژگیهای اساسی مانند ترازنامه و گزارشهای صورتهای مالی و همچنین یک سیستم حسابداری مضاعف را از دست داده است.
صورتحساب ، صورتحساب و ابزارهای حسابداری از ServiceCEO
اواسط دهه سی سالگی زن حرفه ای وقتی اشتباه صورت حساب و حسابداری به شما می رسد ، اشتباهات می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد. با این وجود معمول است که بدانید صدها صفحه کثیف ، مستندات اضافی یا یک سیستم صورتحساب وجود دارد که استفاده از آن دشوار است و با سایر ابزارهای مدیریت خدمات شما ناسازگار است.
به همین دلیل ما در نرم افزار مدیریت خدمات ServiceCEO ما یک برنامه صورتحساب و حسابداری گنجانده ایم تا زندگی شما ساده تر شود ، اشتباهات را کاهش داده و به زمان قابل توجهی کمتری نیاز دارید.
نرم افزار حسابداری صنعت خدمات
سیستم حسابداری ، صورتحساب و صورتحساب ما در کلیه بسته های نرم افزاری ServiceCEO ما درج شده است. مهمترین مزیت استفاده از این سیستم این است که به طور مستقیم با CRM و اطلاعات اعزام شما ارتباط دارد. دو کلیک و مشتری برای کاری که به تازگی انجام شده است صورتحساب شده است - بدون نیاز به اجرای بین وجه نرم افزار یا سایر سیستمهای پرونده سازی. نرم افزار صورتحساب ما روند صدور صورتحساب را ساده می کند و شرکت شما را در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می کند.
ادغام سریع کتابها و مدیریت نرم افزار حسابداری خدماتی هوشمند نوین
بخش صورتحساب و صدور صورتحساب نرم افزار ما بطور مستقیم با Quickbooks ادغام شده است و برای همه نیازهای صورت حساب و حسابداری شما یک منبع واحد ارائه می دهد. نرم افزار ما همه چیز را انجام می دهد ، به شما امکان می دهد:
حساب های دریافتنی و حساب های مشتری را مدیریت کنید.
سریع و آسان پرداخت را پردازش کنید.
پایگاه داده خود را با نام مشتری و شماره معامله جستجو کنید.
شرایط پرداخت سفارشی را برای هر مشتری اختصاص دهید.
صورتحساب را مستقیماً به محل یا مخاطب مشتری ارسال کنید.
فاکتورهای ایمیل در عرض چند ثانیه
فاکتورها را از هرجای دنیا ارسال کنید.
نرم افزار حسابداری و صدور صورت حساب ServiceCEO به طور خاص برای شرکت های خدماتی طراحی شده است ، به این معنی که ابزارهایی که شما استفاده می کنید با توجه به نیازهای شما ساخته شده اند. در نتیجه ، نرم افزار حسابداری ما بسیار کاربر پسند است و باعث می شود ساعتهای بی شماری از کار و سازمان اضافی صرفه جویی کنید.
صورتحساب و مدیریت حسابداری هرگز آسانتر نبوده است
ServiceCEO ایجاد شده است تا تنها نرم افزاری باشد که برای دسترسی به مشاغل خود از هرجای دیگر با اتصال اینترنتی نیاز دارید ، به همین دلیل ما اطمینان حاصل کردیم که تمام پایه های شما تحت پوشش قرار گرفته باشد. ما می دانیم که برای دستیابی به یک شرکت موفق فاکتور مهم است ، بنابراین ما آن را به طور خاص در یک پلت فرم جامع مدیریت خدمات ادغام کردیم تا کار شما حتی ساده تر شود.
اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار هستید ، یا می خواهید آزمایشی رایگان ServiceCEO را دریافت کنید تا ببینید که چرا بسیاری از شرکت های خدماتی به ServiceCEO به دلیل نیازهای نرم افزاری خدمات خود اعتماد دارند ، امروز با ما تماس بگیرید. شما همچنین می توانید تور محصولات ما را تماشا کنید و نگاهی اجمالی به ارائه خدمات ServiceCEO با ارزش برای تجارت خود داشته باشید.
تجربه خدمات جدید در صورتحساب و صدور صورتحساب
WorkWave ، شرکتی در پشت ServiceCEO ، مفتخر است که خدمات WorkWave را ارائه دهد. یک نرم افزار خدمات میدانی که با توجه به صنایع شما ساخته شده است. ما با بهینه سازی عملیات در هر مرحله ، نحوه عملکرد شغل های خدمات میدانی را بهبود می بخشیم.
درباره WorkWave بیشتر بدانید:
نرم افزار صورتحساب و صورتحساب HVAC
فاکتور مراقبت از چمن و نرم افزار صورتحساب
تمیز کردن فاکتور و نرم افزار صورتحساب شرکت
فاکتور لوله کشی و نرم افزار صورتحساب
حسابداری تولید فیلم و تلویزیون بدون کاغذ در اینجا است.
با سیستم دفترچه راهنمای عمومی GreenSlate و گردش کار دیجیتال ، وقت بیشتری را صرف کار و کاغذ زدن کنید.
استاندارد جدید نرم افزار حسابداری تولید.
ایجاد شده توسط کارشناسان صنعت که آن را بهترین می دانند: حسابداران تولید
فناوری مردم پسند ما باعث می شود که اسناد ، ذخیره ، یافتن ، دستیابی و مسیریابی اسناد کارآمدتر شده و خطاها را کاهش دهد. حسابداران این زمینه می توانند اطلاعات را بلافاصله بر روی صفحه پیدا کرده و برای دسترسی آسان به اطلاعات ، سوراخ کنند. حقوق و دستمزد دیجیتالی و گردش کار بدون حساب دیجیتال مبتنی بر وب ما به اعضای خدمه این امکان را می دهد تا فرم ها را با استفاده از هر دستگاه بصورت آنلاین تکمیل کنند.
با گزینه های واردات چند بودجه به سرعت شروع کنید.
ما به طور کامل از واردات بودجه از بودجه برنامه ریزی Excel ، Magic Magic یا Showbiz پشتیبانی می کنیم.
همه چیز در یک سکو ، بدون هیچ هزینه اضافی.
حسابداری GreenSlate بصری ، ساده و کارآمد همه چیز شما را برای مدیریت کامل تولیدات خود لازم دارد. ما طیف گسترده ای از خدمات تجاری سرگرمی را ارائه می دهیم و راه حل های نوآورانه نرم افزاری دیجیتال را برای پاسخگویی به نیازهای مالی تولید شما ایجاد می کنیم.
نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین
حسابداری تولید
به راحتی به تمام داده های خود دسترسی پیدا کنید. در زمان واقعی. می توانید مانده حساب را برای کلیه پروژه ها با یک کلیک و نمودار حساب ها و به روزرسانی عمومی لجر در زمان واقعی بررسی کنید.
چند فیلتر زیر دفترچه ها
داشبورد تعادل تعادل و هزینه گزارش تعاملی
تخمین انگیزه مالیاتی در نرم افزار ، آمادگی و گزارش
توزیع سریع و آسان تغییرات و ویرایش های برنامه نویسی
ورود و گزارش چند ارز
حساب های قابل پرداخت
سفارشات خرید را در کلیه انواع تراکنش های AP شامل کارت های نقدی کوچک ، کارتهای پیش پرداخت ، ورود به مجله و کد نویسی فروشنده اختیاری اعمال کنید.
واردات / صادرات فروشندگان از اکسل از پروژه به پروژه دیگر
فعالیت کارت پیش پرداخت خود را با واردات و ورود به صورت خودکار به راحتی پیگیری کنید
کپی / چسباندن / وارد کردن از اکسل و به راحتی کلون معاملات تکراری برای ورود سریع
صادرات و ادغام داده ها
هرگونه داده یا تراکنش را به اکسل یا یک فایل QuickBooks single .iif ، از جمله نمودار حساب ها ، کدها و غیره صادر کنید.
نمودار گزارشات خود را برای گزارش هزینه در نمودار دیگری به حساب خود اختصاص دهید
به راحتی داده های خود را با API و ادغام های خاص استودیو ادغام کنید تا همه داده های خود را در زمان واقعی به شما بدهد ، همه با یک کلیک
اسناد بدون کاغذ را در قالب بومی خود صادر کنید
گردش کار بدون کاغذ
ورود اطلاعات خود را به نصف برش دهید. اعضای خدمه می توانند اسناد پشتیبان را به راحتی مستقیماً بارگذاری و بارگذاری کنند. به راحتی گزارش هزینه خود را از طریق موبایل یا دسک تاپ مرور کنید ، ویرایش کنید ، تصویب کنید و متعهد شوید و فرآیندهای تأیید را برای نیازهای خاص خود تنظیم کنید.
شروع کار دیجیتال
گاهشمارهای دیجیتال
سفارشات خرید دیجیتال
صورتحساب دیجیتال / درخواست چک
بررسی AP دیجیتال اجرا می شود
مدیریت اسناد مبتنی بر ابر
به راحتی اسناد اسکن شده را به معاملات وصل کنید و به آنها در هر کجا - تنظیم یا خاموش - مستقیماً از دفترچه اصلی دسترسی داشته باشید.
در هر تراکنش بیش از یک سند اضافه کنید
اسناد را به پروفایل فروشنده و کارمندان اضافه کنید
تهیه نسخه پشتیبان کامل برای بررسی ها
پرونده های سطح کلی پروژه را در Document Manager ذخیره کنید
حسابداری شرکت و صورتهای مالی
همه راه حل های حسابداری ما همگام سازی نمودار واقعی در همه پروژه ها را ارائه می دهد.
حساب های خاص شرکت و تولید خاص
هزینه تولید تا هزینه کالاها یا کار در حساب پیشرفت انجام می شود
ماژول فاکتور دریافتنی حساب
شرکت ها فروشندگان / مشتریان / کارمندان را کنترل می کردند
ترازنامه شرکت ، صورت درآمد و تراز آزمایشی
BS ، TB ، P&L تلفیقی در ستون های متناسب با محدوده پروژه / تاریخ / بودجه تقسیم شده است
حساب های قابل پرداخت و حساب های دریافت شده خلاصه و جزئیات مربوط به پیری
گزارش های سفارشی حفظ شده
تعطیلات پایان سال
مرور و گزارش چند پروژه
به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را در سطح تلفیقی یا پروژه ای برقرار کنید.
گزارش ها و گزارش های پرداخت کننده فروشنده / کارفرمای متقابل پروژه
گزارش هزینه تولید متقابل پروژه
پروژه جستجو ، فیلتر و گزارش های GL پروژه متقاطع
پروژه متقابل 1099 ویرایش ، گزارش و صادرات
نمایش گزارش هزینه های متقابل پروژه
کنترل و مجوزهای مالی
همه کنترل های یک سیستم حسابداری مبتنی بر GAAP به علاوه همه کنترل های سنتی حسابداری تولید. به راحتی تجزیه و تحلیل ، خلاصه و سریعتر تخصیص دهید.
گزارش هزینه ، بسته شدن دوره ، ورود و ارسال دسته ای ، اطلاعات ممیزی در سطح مثبت و دستمزد
مجوزهای مبتنی بر نقش و انفرادی در سطح پروژه یا کاربر
نمایش متقابل پروژه و مجوزهای ویرایش