نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری

5 روش موثر برای بهینه سازی گردش موجودی کالا با نرم افزار حسابداری

کندی موجودی بسیار ناخوشایند و در عین حال بسیار رایج است. به سختی یک خرده فروش یا عمده فروش در جهان وجود دارد که هرگز با این شرایط سر و کار نداشته باشد. بعضی اوقات، محصولات شما همانطور که انتظار داشتید به فروش نمی رسند و همیشه دلیل آن مشخص نیست. با این حال، اگر از نگاهی به موضوعات منصرف شوید، ممکن است تجارت شما با خسارات سنگین روبرو شود. برای ادامه کار خود به جلو، توجه به گردش موجودی کالا مهم است. اگرچه این یک علم دقیق نیست، اما روشهای موثری وجود دارد که می‌توانید برای بهبود استراتژی فروش خود تغییر دهید. قبل از استفاده از نکات، بیایید اطلاعات بیشتری در مورد میزان گردش موجودی کالا کسب کنیم!


 

گردش موجودی چیست؟

گردش موجودی معیاری است برای تعداد دفعات فروش یا جایگزینی موجودی کالا در مدت زمان مشخص. نسبت گردش موجودی کالا با مقایسه هزینه کالاهای فروخته شده با متوسط ​​موجودی کالا در یک بازه زمانی خاص، به طور معمول در یک سال، نشان می‌دهد که چگونه موجودی به طور موثر مدیریت می‌شود.

 

چرا گردش مالی موجودی مهم است؟

زیرا وقتی متوسط ​​موجودی کالا را برای یک سال جمع می‌کنید، تصویر واضح تری از وضعیت مالی کسب و کار خود دریافت خواهید کرد. سپس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هوشمندانه تصمیمات تجاری بگیرید و فروش خود را تسریع کنید.

 

فرمول گردش موجودی چیست؟

به طور کلی، بسته به مدل کسب و کار مربوط به شما، دو روش برای محاسبه گردش موجودی وجود دارد:

1. فروش تقسیم بر موجودی کالا

2. هزینه کالاهای فروخته شده تقسیم بر موجودی متوسط

روش اول معمولاً از منظر تحلیل مقایسه ای خارجی استفاده می‌شود. ممکن است با ارزش نوسان ارزش فروش در طول سال تحریف شود. به عنوان مثال، ممکن است در ابتدای سال مقدار زیادی موجودی کالا داشته باشید و در ماه‌های بعد اقلام خود را بفروشید تا در پایان سال موجودی کمی داشته باشد. برای یافتن موجودی متوسط ​​خود، باید موجودی اولیه را به موجودی پایان اضافه کنید و سپس نتیجه را بر دو تقسیم کنید.

روش دوم منطقی تر و ترجیح داده می‌شود، زیرا از هزینه واقعی کالاها استفاده می‌کند و همچنین نوسانات فصلی فصلی را برابر می‌کند. به خاطر داشته باشید که هر نوع تجارت نسبت گردش موجودی متفاوت است. به عنوان مثال، نسبت گردش موجودی خرده فروشان مواد غذایی به طور قابل توجهی بالاتر از شرکت‌های فروشنده اتومبیل‌های لوکس است.

 

نحوه بهینه سازی گردش موجودی کالا

اکنون که دانستید چرا لازم است گردش موجودی کالا را اندازه گیری کنید (و چگونگی انجام آن)، بیایید شروع به اجرای این نکات ساده برای بهینه سازی آن کنیم!


1. دقت پیش بینی تقاضای خود را بهبود ببخشید

برای بهبود گردش موجودی کالا باید بتوانید تقاضای کالای خود را به طور دقیق پیش بینی کنید. این امر می‌تواند با رعایت روند، مشاهده تغییرات بازار و استفاده از داده‌های فروش سال قبل تحقق یابد. بهترین نرم افزار حسابداری  می‌تواند به شما کمک کند از طریق گزارش تحلیلی جامع و ابزارهای پیش بینی خودکار، پیش بینی‌های دقیقی ایجاد کنید. و می‌توانید مدیریت موجودی کالا را با سیستم مدیریت فروش ادغام کنید و حتی پیش بینی‌های جامع تری را بدست آورید.

 

2. راه‌های سریعتر نگه داشتن موجودی را پیدا کنید

اگر موجودی شما به کندی پیش می‌رود، زمان آن رسیده که تلاش‌های فروش خود را برطرف کنید! در مورد چگونگی فروش سریعتر هیچ راه حل واحدی وجود ندارد. بنابراین، بهترین کار این است که استراتژی‌های مختلفی را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است. در اینجا چند ایده وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید:

  • ·         فروش پیشنهادی را اجرا کنید
  • ·         کارکنان خود را برای فروش و فروش متقابل آموزش دهید
  • ·         رمزهای موفقیت آمیز فروش سایر مشاغل را بدانید و آنها را در تجارت خود به کار بگیرید
  • ·         تنگناهای فروش خود را شناسایی کرده و تیم خود را درگیر راه حل پیدا کنید
  • ·         برنامه‌های تبلیغاتی و وفاداری شخصی را براساس ترجیحات و رفتار مشتری ایجاد کنید
  • ·         از طریق تجربه عالی مشتری، حفظ مشتری را تقویت کنید

3. برای کاهش سهام منسوخ، سن موجودی خود را مشخص کنید

دانستن سن دقیق موجودی کالا به شما کمک می‌کند سهام اضافی را که اغلب خسارات و عمده فروشان را به ضررهای قابل توجهی وارد می‌کند، از بین ببرد. گزارش دقیق پیری سهام می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید موجودی شما با چه سرعتی حرکت می‌کند. با این کار تمرکز شما بر چگونگی تبدیل اقلام کند حرکت به پول نقد برای شما آسان تر خواهد شد. با استفاده از نرم افزار حسابداری و نرم افزار مدیریت موجودی، می‌توانید ماندگاری اقلام خود را ثبت کرده و بفهمید، حرکت موجودی خود را کنترل کرده و با نسبت گردش موجودی خود راحت تر همراه باشید.

 

4- استراتژی‌های قیمت گذاری خود را مرور و تصحیح کنید

استراتژی‌های قیمت گذاری خود را ارزیابی کنید و آنچه منجر به افزایش کلی ارزش فروش می‌شود را تجزیه و تحلیل کنید. تعیین قیمت‌ها به همان راحتی که به نظر می‌رسد نیست. پایین آمدن قیمتها در سراسر کشور لزوماً باعث افزایش حجم فروش شما نمی شود. بنابراین، شما باید روش‌های مختلف قیمت گذاری را امتحان کنید. حق بیمه، معامله، فصلی، فروش فلاش، ارائه قیمت‌های مختلف به مشتریان مختلف، از جمله پاداش یا ارزش افزوده، و استفاده از قدرت 9 پایان قیمت (که به آن قیمت گذاری روانشناختی یا قیمت جذاب نیز گفته می‌شود).

 

5- دسته بندی محصولات خود را سازماندهی کنید

همچنین بررسی نحوه دسته بندی کالاهای خود در فروشگاه بسیار مهم است. مشتریان شما ممکن است به دلیل دسته بندی اشتباه محصولات در تلاش برای یافتن مواردی که به دنبال آنها هستند، باشند. این امر به ویژه برای خرده فروشان آنلاین ضروری است، زیرا مشتریان یافتن محصولات مناسب بدون سهولت در ناوبری دشوار هستند. بنابراین، با ارائه دسته بندی‌های کامل و سازمان یافته محصولات، خرید را برای مشتریان آسان تر کنید. به عنوان مثال، اگر لباس زنانه می‌فروشید، باید آن را به چند دسته مختلف مانند لباس مهمانی، لباس اداری، لباس تابستانی، لباس راحتی و بسیاری دیگر تقسیم کنید. سپس، به مشتریان خود اجازه دهید تا جستجوهای محصول را بر اساس رنگ، اندازه، نوع آستین، طول، نقش و نگار و غیره فیلتر کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد